Στόχος της 3ης αναθεωρημένης έκδοσης του βι¬βλίου είναι να εισαγάγει τον αναγνώστη στην επιστήμη των υπολογιστών, ακολουθώντας μια πειραματική προσέγγιση που συνίσταται στην επίλυση διαδοχικών προβλημάτων με χρήση της γλώσσας προγραμματισμού Python. H Python είναι μια ισχυρή γλώσσα προγραμματισμού που αναπτύσσεται ραγδαία.
Xαρακτηρίζεται από ιδιαίτερη ευκολία εκμάθησης, άρα προσφέρεται για εισαγωγή στον προγραμματισμό, ενώ ο ανοικτός χαρακτήρας της έχει συντελέσει στην ανάπτυξη μεγάλου πλήθους βιβλιοθηκών που μπορούν να συμβάλουν στην επίλυση προβλημάτων όπως ανάλυση δεδομένων, επεξεργασία κειμένων, κατανεμημένο προγραμματισμό, κ.λπ.
Το βιβλίο δομείται σε 3 μέρη και 17 κεφάλαια. Το πρώτο μέρος αφορά στην εισαγωγή βασικών εννοιών των υπολογιστών και προγραμματισμού με την Python• το δεύτερο μέρος αφορά σε προηγμένα θέματα προγραμματισμού:
αντικειμενοστρεφή προγραμμα¬τισμό και προγραμματισμό γραφικών διεπαφών χρήστη• το τρίτο μέρος επιχειρεί επισκόπηση περιοχών της επιστήμης υπολογιστών με οδηγό την Python: ψηφιακή αριθμητική, οργάνωση υπολογιστή, βάσεις δεδομένων, λειτουργικά συστήματα, δικτύωση και πρωτόκολλα, κοινωνικές διαστάσεις της πληροφορικής.
Ο αναγνώστης καλείται βήμα-βήμα να λύσει ενδιαφέροντα προβλήματα, όπως να φτιάξει ένα παιχνίδι με τραπουλόχαρτα, ενώ μαθαίνει για τη δομή και λειτουργία των υπολογιστών καθώς και τη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων με υπολογιστή.